Monday, October 16, 2006

MESYURAT AGUNG KE-28

Pada 23hb Ramadhan 1427H (16hb Oktober 2006) telah berlansungnya mesyuarat PKKIM yang ke 28 di Pusat Promosi MARDI.Mesyuarat tersebut telah di rasmikan oleh Timbalan Ketua Pengarah (Penyelidikan) Dr. Sharif Haron.Terlebih dahulu kata kata telah di sampaikan oleh Yang DiPertua (YDP) Tuan Hj.Rahman Yassin.YDP telah menyarankan agar MARDI menjalankan program penerapan nilai nilai kepada semua pegawai pegawai baru dan lama bagi mempertingkatkan modal insan diMARDI.Banyak aktiviti telah dijalankan oleh persatuan termasuk bantuan kepada mereka yang misikin, mengalami musibah dan mualaf baru. Program Skim Galakan Pelajaran, Ceramah mingguan dan bulanan, Kutipan Ramadhan dan Tabung Palestin, Meraikan bakal bakal haji dan lain lain lagi.

Mesyuarat telah sebulat surau memilih Ahli JawatanKuasa yang lama di kekalkan kecuali AJK Bendahari yang akan bersara tidak lama lagi ia itu Hj Shafie Ahmad digantikan oleh Hj.Tuan Kob Tuan Mat. Senarai AJK akan diedarkan tidak lama lagi.

Turut menjaya mesyuarat kali ini ialah Penceramah Dr.Sharifah Hayati AlHasbi dari Universiti Malaya dengan ceramah bertajuk AlQuran: Cabaran Semasa. Beliau telah mempergingatikan kaum muslimin dan muslimat agar jangan lalai dalam mengendalikan kehidupan seharian sebagai orang mukmin. Rahmat Allah kepada umat Muhamad ialah Quran. Mukjizat terbesar itu mestilah dibaca, difahami dan dipakai.Jangan ambil tidak peduli kepada didalam AlQuran mengandungi ilmu yang tidak terbilang banyak. Rahmat Allah itu terutamanya di bulan Ramadhan diumpama seperti "hujan yang turun mencurah curah dari langit".




0 Comments:

Post a Comment

<< Home